Hírek

Miért fontos a reggeli?

Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj úgy, mint egy polgár, és vacsorázz úgy, mint egy koldus. Sokszor hallott frázis. Van aki betartja, van aki nem. Egy biztos, ha a rendszeres reggelizés nem válik gyerekkorban egészséges szokássá, akkor felnőttként ritkán tartjuk be a fenti mondást.

Elindult az iskola! Mit egyen a gyerek reggelire!?

Egy rendes napkezdéshez a reggeli szolgáltatja az energiát és a tápanyagokat. Ezért azok a gyerekek, akik korgó gyomorral mennek iskolába nehezebben koncentrálva ülik végig az első órákat.

Az Ipsos Kft. korábbi felmérése szerint a kiadós reggeli csak a fiatalok 23 százalékának mindennapi rutinjába épült be. A kutatásokból az derül ki, hogy a kisgyermekek csaknem fele üres hassal indul az iskolába. A reggeli étkezés elhagyása nem csak figyelemhiánnyal, stresszel vagy gyengébb teljesítménnyel jár, hanem kiemelt kockázati tényezője a gyermekkori elhízásnak. De nem csak a gyerekeknek hátrányos, ha nem reggeliznek, hanem a felnőtteknek is. A rendszeres reggelizés ugyanis csökkenti az elhízás veszélyét, segít koncentrálni, ellenállóbbá teszi a szervezetet a betegségekkel szemben. Mutassunk példát gyermekeinknek és reggelizzünk mi is!

Jó, ha a reggeli biztosítja a napi szükséges energia bevitel 20 százalékát.

A reggelit kihagyókkal összehasonlítva azok a gyerekeket, akik reggeliznek, sokkal valószínűbb, hogy megfelelnek a tápanyag-beviteli ajánlásoknak, és a fontos vitaminokból, ásványi anyagokból és (élelmi) rostokból magasabb a napi bevitelük.

A legtöbb gyerek szívesen reggelizik tejterméket, gabonapelyhet és gyümölcsleveket. Ezek annak ellenére, hogy egészségesnek tűnnek, sok esetben nem azok. Ezek között vannak túl sok cukrot tartalmazó, viszont kevés fehérjét, rostot és hasznos zsírt tartalmazó ételek, italok is. Ezek az alacsony zsírtartalmú, magas szénhidráttartalmú reggelik hirtelen emelik meg a vércukor (és inzulin) szintet, növelve az étvágyat. Gyorsan éhesek leszünk utána. Ezért kell jól megválogatni mit viszünk a szervezetünkbe. A magas fehérjebevitel sokkal inkább eltelít, több energiát ad, és kevésbé valószínű, hogy már tízkor korogni fog a gyomrunk.

Az ideális reggeli

Az ideális reggeli tartalmazza a szervezetünk számára szükséges összes tápanyagot, azaz a megfelelő mennyiségű fehérjét, zsírt és szénhidrátot is. Ezen kívül vitaminokban, ásványi anyagokban és rostokban is gazdag. Reggelinknek tartalmaznia kell gabonafélét, melyet nem csak a gabonapehelyben találunk, hanem a teljes kiőrlésű vagy rozskenyerekben, pékárukban. Állati eredetű fehérjét, ami származhat tejből, tejtermékből, tojásból, húsból, halból.

Persze mindez nem előírás – tekintse inkább reggeli étlapnak. Mivel mindenkinek más az ízlése, az életstílusa, más a pszichológiai környezete, más-más ételre van szüksége reggel. Ha eddig nem volt szokás a családban a reggeli, még nem késő elkezdeni. Érdemes változatosan összeállítani a család tagjai számára a nap első étkezését. A jelszó: egészséges és változatos reggelit minden nap!

Ha nincs ötlete mit készítsen reggelire weboldalunkon számtalan szendvicsrecept közül válogathat.

Ha kenyér, akkor tartalmazzon teljes kiőrlésű lisztet

A kenyér alapvető élelmiszerünk, amit mi magyarok különösen szeretünk, ezért gyakorlatilag a legtöbb étkezésünk alapjául szolgál. Ma már a hagyományos fehér kenyér mellett számtalan kenyérfajta áll a vásárlók rendelkezésére. Reggelire érdemes a köznyelvben gyakran barna kenyérnek nevezett teljes kiőrlésű búza-, Graham- vagy tönköly lisztből készült pékárut választani. Ezek ugyanis lassabban felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, amik segíthetik a kiegyensúlyozott vércukorszint elérését és folyamatos energiaellátást biztosítanak a szervezet számára.

Sütödénk az egészségtudatosság jegyében fejlesztette ki új termékeit, melyek mindegyike teljes kiőrlésű liszt felhasználásával készül, így ideális választás reggelire.

Teljes kiőrlésű toast kenyér

A különböző típusú búzaliszt felhasználásával készült toast kenyerünk karakterisztikáját a teljes kiőrlésű búzaliszt és teljes kiőrlésű Graham liszt határozza meg, melyek kedvező élettani hatásainak köszönhetően hozzájárulhat az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. A kenyérben megtalálható a búza megtisztított héja és a korpa is. A teljes kiőrlésű toast kenyér élelmi rostban gazdag és fehérjeforrás.

Teljes kiőrlésű toast kenyér

E-free teljes kiőrlésű tönköly toast kenyér

A természetes eredetű alapanyagokból készült E-mentes toast kenyerünk ízvilágát a teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt határozza meg. Sütése során nem használunk hozzáadott adalékanyagokat. Az E-free tönköly toast kenyér különösen az egészségtudatos fogyasztók körében népszerűek, de fogyasztása mindenki számára ideális.

Teljes kiőrlésű tönköly búzalisztből készült e-mentes kenyér

Magvas vollkorn kenyér durumbúzaliszttel

A többféle lisztből készült termék ízvilága a felhasznált durumbúzaliszttől lesz különleges. A kenyeret szezám-, len- és napraforgómaggal dúsítjuk, valamint felületét is bőven megszórjuk a különböző magvakkal. Ideális választás a különlegességeket kedvelő, egészségtudatos vásárlók részére.

Magvas Vollkorn kenyér durumbúzaliszttel
Érdekesség – Reggelik a világ körül

Nézzük, mit esznek máshol. Japánban reggelire halat és tengeri zöldségeket fogyasztanak, Európában a kontinentális reggeli dívik (dzsem, vaj, felvágott, zsemle), az angoloknak ott a ham and eggs (néha kolbászkákkal és szalonnával), a déli országokban a főtt tojás mellett gyümölcslevek és gyümölcsök sorakoznak, északon (Dániában, Svédországban, Norvégiában) a rozskenyeres szendvicsek várják a felkelőt. Ám pár száz éve ez még nem volt így: az amerikai telepesek idejében mindenki nagyjából azt fogyasztotta reggelire, amit aztán délben és este is az asztalra tett.

Vissza az oldal tetejére