Rostbőség

Rostbőség

Mire is jók a rostok? Rengetegszer hallani, hogy az egészséges étkezés az alapvetően rostban gazdag élelmiszerek bevitelét jelenti. Az élelmi rostok fontos tulajdonsága, hogy emészthetetlenek.

Ettől azonban még nem hasztalanok, hiszen meggyorsítják a káros agyagok távozását, segítve ezzel a különféle betegségek megelőzését. A rostok valóban jót tesznek, mert fontos vitaminokat (D-, A-, E-vitaminokat) és ásványi anyagokat is tartalmaznak. Rostban gazdag étel igen sokféle van: alapvetően a zöldségek nagy része ilyennek nevezhető (főleg a főzelékfélék, és a zeller), a különböző olajos magok (főleg a lenmag), a hüvelyesek (bab, borsó, lencse), és a kenyérfélék, lisztek magas rosttartalmú fajtái is ide sorolhatóak. Külön említést érdemelnek az élelmi rostok (mint a búza, a zab, az árpa – és ezek minden formája), illetve a müzli, amely alapvetően megreformálta a reggeli étkezés fogalmát. A rostban gazdag étrend nem csak a diétásoknak lehet előny (illetve feltétel), minden embernek érdemes figyelnie arra, hogy mit vesz magához a mindennapok során, mert a megfelelő étrenddel, rostban gazdag táplálkozással nem csak az életet nyújthatjuk meg, de annak minőségét is magasabbra emelhetjük – csak ilyen apróságokra kell figyelnünk ezért cserébe.

Annak érdekében, hogy egyes termékeink rosttartalma egyértelmű legyen, új arculatunknál kialakítottuk két ikont, amelyeket a termékek csomagolásain is szerepeltetünk.

– Az élelmi rostforrás ikon azt jelenti, hogy 100g késztermékben a rosttartalom minimum 3g.

– Az élelmi rostban gazdag pedig azt jelent, hogy 100g késztermékben a rosttartalom minimum 6g.

Az élelmi rost élettani szerepe

Az élelmi rostokban gazdag gabonafélék kedvező hatást gyakorolnak szervezetünkre: Napi 10g búzakorparost elfogyasztása hozzájárul a bélműködés gyorsításához, így az élelmi rostban gazdag gabonából készült péksütemények megfelelő mennyiségben történő elfogyasztásával előnyösen befolyásolhatjuk bélműködésünkk normál működését.

A teljes kiőrlésű, illetve Graham búzaliszt a gabonaszem összes alkotórészét tartalmazza (beleértve a csírát és a korpát is), melynek köszönhetően  vitamin- és ásványianyag-tartalma valamint rosttartalma sokkal magasabb, mint a fehér liszté. A Vollkorn búzalisztet az alacsony szénhidrát- és magas rosttartalom jellemzi. A gabonafélék, a gabonából készült ételek és élelmiszerek mindezek mellett magas ásványi anyag- és vitamintartalommal bírnak, E, B1, B2, B6 vitamin, niacin, kalcium, magnézium és cink található bennük. A vitaminok és ásványi anyagok a teljes kiőrlésű lisztből készült élelmiszerekben találhatóak meg magasabb arányban.

Vissza az oldal tetejére